Het werk: De Oost-West verbinding

14 september 2011 - Tamaredjo, Suriname

Hey luitjes (in het koude Nederland)

Hier in het WARME Suriname gaat alles goed!! Ik heb mijn draai weer gevonden na een fijne vakantie in Nederland!!

Zoals eerder al beloofd zou ik nog wat foto's van het werk laten zien, met een klein verhaaltje erbij!

Het gedeelte Oost-West verbinding dat MNO Vervat reconstrueerd is gelegen tussen de plaatsen Tamanredjo en Moengo in het oosten van Suriname. Het werk houd in het kort in:

- Kapot frezen van het bestaande asfalt

- Aanbrengen van een zandlaag

- Aanbrengen van een basecourse (puin) laag

- Aanbrengen van 2 lagen asfalt.

- Aanvullen en afwerken van de bermen

Tevens worden er in het werk 4 bruggetjes (18m lang) gesloopt en opnieuw opgebouwd en 1 bruggetje wordt opgeknapt. Ook bouwen we een brug van 100m lang over de Cottica rivier t.h.v. Moengo.

Het verkeer tussen Tamanredjo en Moengo blijft gewoon op de weg rijden ondanks dat we de verharding weghalen, tijdens de werkzaamheden wordt het verkeer geregeld door vlaggemannen (verkeersregelaars in NL) en bij regen geeft dit wel is problemen met vastzittende auto's.

Ik hoop dat de foto's wat duidelijkheid geven over het werk.

Groeten uit een 35 graden warm Suriname!!

Jeroen

1. Anouk Schuurman:
    15 september 2011
    Haai haai,

Leuk dat je er weer een verhaaltje op hebt gezet met foto's!
    Zo blijven we op de hoogte!
    Over 4 weken kan ik het met eigen ogen zien!!:D:D

LIefs Anouk
  2. Liset & Jeroen:
    18 september 2011
    Ha Jeroen in het 35 graden warme Suriname. Leuke foto's!
    Hier in ons herfstig kikkerlandje wordt ook hard gewerkt; we hebben in je achtertuin (N337) boven op de dijk nog even een rotonde gemaakt . Leuk plaatsje dat Wijhe. En MNO heeft 's-nachts aan de A35 Hengelo gewerkt, onderhoud gedaan.
    Nou wij doen hier lekker het kacheltje aan, groetjes uit een 13 graden "warm" Oldenzaal.
  3. Jos&josé:
    21 september 2011
    Hey Jeroen,

Leuke foto's, zo te zien heb je daar nog genoeg te doen.
    Ik hoop dat het straks als wij komen een beetje opgedroogd is.
    We zullen het dan allemaal met eigen ogen zien.
    Succes verder, tot gauw...
  4. Nicole Schokker:
    12 oktober 2011
    Hey Jeroen!
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt daar in het warme Suriname! Leuke foto's.
    Heeel veel plezier nog!
    Groetjess Nicole
  5. Anouk:
    10 december 2011
    Hoi! Zet je nog een keer weer wat op je site?

Liefs
  6. Nicole Schokker:
    10 juni 2012
    Heeey Jeroen & Anouk! Hoe is het daar in het verre Suriname? Druk aan het werk en al veel van het land gezien? Liefs Nicole