Eerste weken in Suriname

5 mei 2011 - Tamaredjo, Suriname

Hallo luitjes,

Hier dan eindelijk, naar lang aandringen van verschillende mensen, weer een verslagje uit Suriname.

Met mij gaat alles goed. Het is een leuke en gezellige groep met collega’s wat het werken en de vrije tijd gezellig en leuk maakt. We werken van 7.00 uur tot 16.00 uur, 5 dagen in de week. Er zijn natuurlijk dagen dat het langer is of weken dat er 6 dagen in de week gewerkt wordt.

Op zondag in het eerste weekend zijn we, met 5 collega’s, naar de Brownsberg gereden. Dit was een mooi avontuur!! De weg ernaartoe was niet begaanbaar zonder 4x4 auto. Daarom een ISUZU D-MAX 4x4 auto meegenomen, niet echt comfortabel maar uiteindelijk wel noodzakelijk. Zie de foto’s van de Brownsberg.

Voor de rest van de weekenden wat geshopt en een of meerdere biertjes gedaan op de diverse terrassen in de stad. Afgelopen zaterdag zijn we naar Nieuw Amsterdam gereden om een kijkje te nemen op het verdedigingswerk Fort Nieuw Amsterdam. Hier hebben we uitleg gehad over de opbouw van de verschillende verdedigingswerken in Suriname uit het koloniale tijdperk ter bescherming van de plantages langs de rivieren.

In het volgende verslag zal ik wat meer vertellen over het project de Oost-West verbinding en de werkmethode die we gebruiken.

Voor nu een groet uit het regenachtige Suriname!!

1. Henk en Marianne Lugtenberg:
    5 mei 2011
    Hoi Jeroen,

Alles is gelukkig goed met jouw, zo te horen.
    Je vermaakt je wel of niet?
    Hier is ook alles oke.
    Doe kalm an en de groeten.

Fam. Lugtenberg, Lemelerveld
  2. Linda:
    6 mei 2011
    Hee Jeroen,

Leuk om weer een verhaal te lezen! En vooral om wat foto's te zien!! Ziet er allemaal goed uit!!
    Is die witte auto op de foto's trouwens van jou?
    De mails die je naar papa en mama stuurt ontvang ik ook allemaal dus ben helemaal op de hoogte!!

Veel plezier en succes!!
  3. Harmke:
    7 mei 2011
    Hoi Jeroen,

Vanuit Lemelerveld even een hartelijke groet. Via onze buren (de jou wel bekende Anouk en de rest) al het één en ander gehoord over jouw verblijf daar. We hopen dat je een prachtige werk/leef-ervaring opdoet daar en houden je weblog in de gaten.

Groetjes
    Dieks en Harmke Grooters