Weekendje (Brits) Guyana

5 juli 2011 - Tamaredjo, Suriname

Hallo mensen,

Na lange tijd weer een berichtje over mijn belevenissen in Suriname en omstreken. Het gaat goed met mij heb het prima naar mijn zin en het is gezellig met alle collega’s. De laatste paar weken is het buiten op het werk wat rustiger door de regentijd. Gelukkig gaan op de werkvoorbereiding de werkzaamheden redelijk door, waardoor het leuk is en de tijd vliegt.

Vrijdag 1 juli is een nationale vrije dag en omdat we een lang weekend hadden heb ik met 4 collega’s een uitstapje gemaakt naar het buurland (brits) Guyana, opzoek naar een van de hoogste watervallen van de wereld!! En ja, we hebben hem gevonden. Na wat teleurstellingen en veel twijfels of de trip wel door ging uit eindelijk vrijdag 1 juli om 3.30 uur in de ochtend vertrokken vanuit Tamanredjo. Onderweg nog een collega opgepikt en op naar de grens tussen Suriname en Guyana. Rond 8.00 / 8.30 uur waren we bij de veerpont in Nickerie. Met dit veerpont zijn we de Corantijn rivier overgestoken naar Guyana. Aangekomen in Guyana hebben we de taxi gepakt naar Georgetown, onze verblijfplaats.

Zaterdagmorgen zijn we door de organisatie opgepikt bij het hotel en kwamen we na een half uurtje rijden aan op de luchthaven. Na wachten, langer wachten en lang wachten was het dan eindelijk zover en zijn we in een gigantische jumbojet gestapt…... een Britten Norman Islander voor 8 personen (A).. Eerst toch wel zweten in zo’n klein “wiebelding” maar toen we eenmaal vlogen heb ik van de vlucht genoten. Na een uurtje vliegen kwamen we bij de waterval aan en het was geweldig mooi al dat natuur geweld. We hebben een wandeling van 1,5 uur gemaakt naar de waterval, onderweg op verschillende zichtplaatsen even wat foto’s genomen. Na de wandeling weer in het vliegtuig terug naar Georgetown en het hotel.

Zaterdagavond hebben we een Hindoestaans festival bezocht, ook hier heb ik mijn ogen uitgekeken naar de manier waarop deze mensen een feest vieren. Zaterdagavond op tijd op bed omdat zondagmorgen om half 5 de taxi op ons stond te wachten om ons terug te brengen naar de boot. Weer terug op Surinaams grondgebied met de auto terug gereden naar Tamanredjo, waar we rond half 5 s’middags arriveerden.

Het was een geweldige ervaring welke ik voorlopig nog niet ga overdoen… 2 dagen in de auto is toch best vermoeiend.

Ik denk dat de foto’s voor zichzelf spreken!!!